Søg

Print side

Ansvarlighedsrapporten for 2016 er landet

Dyrevelfærd, GoCook og en ambitiøs energiplan. Det er nogle af emnerne i årets ansvarlighedsrapport. En rapport som for første gang er bygget op omkring Coops nye strategi for ansvarlighed.

Coop Danmark lagde i efteråret 2016 sidste hånd på en ny ansvarlighedsstrategi - også kaldet CSR (Corporate Social Responsibility) - for Coop, som skal løbe frem til 2020. Strategien, som endnu ikke er kommunikeret bredt ud, indeholder fire strategiske nøgleområder: bedre varer, en stærk forbrugerstemme, balance i vores fodaftryk og en ansvarlig arbejdsplads.

Som det første synlige sted kan man møde strategien i årets ansvarlighedsrapport, som netop er bygget op omkring disse fire områder. Signe Frese, CSR-direktør i Coop, fortæller om strategien:

”Vi har sat ambitiøse mål og delmål på de områder, hvor vi som forening og dagligvarevirksomhed har det største ansvar og de bedste muligheder for at skabe en bæredygtig udvikling. Det har været vigtigt for os i arbejdet med strategien, at vi tager fat der, hvor det giver mening både for forretningen og for samfundet.”

I ansvarlighedsrapporten kan man læse mere om både tilgangen og de konkrete mål, der er sat på de fire områder. 

Brænder du for ansvarlighed i Coop?

Så tilmeld dig et af de kommende arrangementer med inspiration og debat med passionerede Coop-medarbejdere og ledere af ansvarlighedsindsatsen. 

Coop - en anderledes forretning. Ærlige varer til ærlige priser:

9. maj i Kvickly Ribe - læs mere her

19. maj i SuperBrugsen Hirtshals - læs mere her

1. juni i SuperBrugsen Malling - læs mere her

29. august i Kvickly Næstved - Læs mere her

 

2016 med flere markante ansvarlighedstiltag 

Der er sket meget i Coop på ansvarlighedsområdet i 2016. Vores sundhedsprogram GoCook har holdt ti-års fødselsdag, og vi har oplevet den største tilslutning til Smagekassen til dato. Samtidig blev grundstenen i 2016 lagt til den nye store sundhedssatsning, ”Pas dig selv”, som blev skudt i gang i januar 2017 og i år bl.a. har særligt fokus på at øge salget af grønt.

2016 blev også året, hvor Dyrevelfærdshjertet blev født for at give forbrugerne bedre mulighed for at vælge dyrevelfærd til, når de handler samt øge incitamentet for producenterne til at omstille produktionen for at opnå en højere grad af dyrevelfærd. Mærket findes allerede i dag på de mest almindelige animalske produkter, herunder også på forarbejdede varer såsom pålæg. På energiområdet lagde Coop også store planer i 2016.

I løbet af de kommende år vil der blive investeret markant for at opnå en 20 procent energireduktion i 2020 set i forhold til 2014.

Dette og mange flere emner og tiltag kan du læse mere om i ansvarlighedsrapporten. 

Find ansvarlighedsrapporten via dette link til Coops hjemmeside