Inspiration og materialer til jeres årsmøde/generalforsamling
Her på siden finder du og din bestyrelse guides og tjeklister til planlægning og afvikling af jeres årsmøde/generalforsamling samt inspiration til, hvordan I skaber opmærksomhed om mødet, når I inviterer medlemmer.
Scroll ned og find bl.a.:
- Materialer til butikken: Materialepakke, invitation og medlemsliste
- Materialer og inspiration til planlægning og afvikling: Inspiration til beretning, tjekliste, inspiration til ekstra indslag på mødet
- Billeder til download: f.eks. til facebook eller lokalpresse
- Kommunikation og presse: Skabelon til pressemeddelelse, annonceskabelon til annoncering i lokal presse.
Materialer og inspiration til planlægning og afvikling
Inspiration til beretningen, bestyrelse
Materialet herunder indeholder inspiration og forslag til emner, der kan tages med i formandens beretning. Tilpas meget gerne til jeres lokale forhold.
I materialet finder i iøvrigt også hovedpunkterne fra Coop Danmarks nye strategi om kædesammenlægning og den nye fordelskonto.
- Formandens beretning: Inspiration til emner i beretningen
- Coopejet butik: Powerpoint med billedforslag til formandens beretning
- Brugsforening: Powerpoint med billedforslag til formandens beretning
Inspiration til beretningen, uddelser/varehuschef
Materialet herunder indeholder inspiration og forslag til emner, der kan tages med i formandens beretning. Tilpas meget gerne til jeres lokale forhold.
Planlægning og tjeklister
- Kom godt igang med planlægningen
- Tjekliste til årsmøde, Coop-ejet butik
- Tjekliste til generalforsamling, brugsforening
Inspiration til ekstra indslag på mødet
- Katalog: Oplægsholdere til årsmøder og generalforsamlinger. Kataloget foreslår en række interne og eksterne oplægsholdere, som I kan booke. I er selvfølgelig mere end velkomne til at invitere andre oplægsholdere og samarbejdspartnere fra jeres lokalområde.
Her kan du hente billedfiler af de visuelle elementer, som vi bruger i forbindelse med årsmøder og generalforsamlinger 2023.
- Grafiske elementer (splash) - jpeg 1200x600 (zip-komprimeret pakke med flere filer)
- Grafiske elementer (splash) - jpeg 1200x1200 (zip-komprimeret pakke med flere filer)
- Grafiske elementer (splash) - jpeg 750x450 (zip komprimeret pakke med flere filer)
- Til digitale møder: Grafiske elementer "Bestem noget - hjemmefra" (zip-komprimeret pakke med flere filer)
Omtale i Coop App, på Facebook og i mails
Udover opslag i butikken er det en god idé at bruge sociale medier, Coop app'en og mails til at sende en lidt ekstra reklame for mødet til medlemmerne.
Det kræver kun få klik via QuickCoop, hvor der allerede er oprettet skabeloner, I kan bruge. NB! Husk, at rette i afsender, så det fremgår at hilsenen er fra jeres bestyrelse.
Læs, hvordan I gør her: coopforum.dk/nyheder.
Invitationsflyer A5 til print-selv eller digital deling:
Hent en digital version af invitationsflyeren, hvor I kan indsætte tekst, før I printer eller deler online.
Skal udfyldes med tid og sted m.m. til at dele digitalt eller lægge ved kassen eller til uddeling.
Presseomtale:
En artikel i lokalavisen er ofte bedre (og billigere) end en betalt annonce. Herunder kan I finde skabeloner til begge dele - både en skabelon til pressemeddelelse og annonceskabeloner.
Bemærk, at filerne altid skal tilpasses jeres eget arrangement med beskrivelse af tid og sted og evt. program.
- Skabelon til pressemeddelelse - forslag til indhold (worddokument).
HUSK AT TILPASSE MED INFORMATION OM JERES MØDE + CITAT MV.
Annonceskabeloner:
Kan indrykkes (mod betaling) hos lokale medier. Skal udfyldes med tid og sted m.m.:
- Annonceskabelon årsmøde - Dagli'Brugsen logo (PDF)
- Annonceskabelon årsmøde - SuperBrugsen logo (PDF)
- Annonceskabelon årsmøde - Kvickly logo (PDF)
Mangler I gode idéer til afvikling af mødet, har I brug for sparring eller måske behov for en proceskonsulent til at føre jer sikkert igennem en debat?
Tag fat i foreningskonsulenten i jeres distrikt og få hjælp til at komme videre.
Materialer til butikken
Materialepakken til butikkerne med materialer til årsmøder og generalforsamlinger bliver leveret i løbet af den første uge i februar 2023. Pakken er stilet til uddeler eller varehuschef.
Materialepakke
Materialerne kan tilpasses afhængig af, om jeres møde ender med at være fysisk, digitalt eller både-og.
Materialepakken med trykte materialer indeholder
- Adgangskort, 100 stk.
- Stemmesedler, 100 stk.
- Plakater med indbydelse, skal udfyldes med tid og sted (tre plakater i mål 60 x 90 cm og to plakater i mål 70 x 100 cm.)
- "Vær med hjemmefra" klistermærker til tilpasning af materialer til digital afvikling.
- Invitationsflyer, skal udfyldes med tid og sted, til at lægge ved kassen eller til uddeling, 50 stk.
Denne flyer kan også hentes i digital version længere nede på denne side. - Postkort til nyvalgte i bestyrelsen med velkomsthilsen og info om introkurser, 3 stk.
- Dækkeservietter, 100 stk.
Medlemmer, der gerne vil være med hjemmefra digitalt, kan få en dækkeserviet med hjem.
Bestil ekstra trykte materialer
Hvis I har behov for ekstra materiale kan adgangskort, dækkeservietter og stemmesedler bestilles separat fra 1. februar via linket her.
Mangler I flere plakater, kan I selv printe flere:
Plakat generalforsamling, print selv
Mulighed for tilpasning til digitale møder
Klistermærker med budskabet "Vær med hjemmefra" kan sættes på plakaten, så materialerne kan tilpasses digital afvikling. Klistermærket kan placeres som et supplement eller som en erstatning for linjerne til adresse.
Har du brug for et ekstra klistermærke? Hent en print-selv version (PDF) her.
Indkald også i Coop-appen
Uanset om I afholder mødet fysisk eller digitalt, bør I oprette mødet via QuickCoop. På den måde får medlemmer, der har Coop app'en, nemlig invitationen i app'ens nyhedsfeed, hvor den bliver liggenede øverst i 7 dage. Medlemmer kan også tilmelde sig i app'en - det er nemt både for dem og for jer.
Benyt skabelonerne i QuickCoop til at oprette til henholdsvis årsmøde eller generalforsamling i QuickCoop – se mere her: digital afvikling
Medlemslister
I har som bestyrelse mulighed for at få en liste over butikkens eller brugsforeningens medlemmer, som I kan bruge til at tjekke, hvem af deltagerene på generalforsamlingen eller årsmødet, der er stemmeberettiget jævnfør vedtægter og forretningsorden.
Medlemslisterne rekvireres ved, at uddeleren eller varehuschefen kontakter Medlemsservice og oplyser butikkens kardexnummer - eller for brugsforeninger med flere butikker alle butikskardexnumre. Af hensyn til sikkerhed og GDPR kan medlemslisten kun mailes til butikkens hovedmailadresse.