Inspiration og materialer til jeres møde
Materialer til butikken i 2022
Grundpakken til butikkerne med materialer til årsmøder og generalforsamlinger vil blive sendt ud og leveret i løbet af den første uge i februar 2022. Pakken vil være stilet til uddeler eller varehuschef.
Grundpakke
Materialerne kan tilpasses afhængig af, om jeres møde ender med at være fysisk, digitalt eller både-og. Grundpakken indeholder:
Bestil trykte materialer
Adgangskort, dækkeservietter og stemmesedler kan fra 1. februar bestilles separat via linket her.
Mulighed for tilpasning
Klistermærker med budskabet "Vær med hjemmefra" kan sættes på plakaten, så materialerne kan tilpasses digital afvikling. Klistermærket kan placeres som et supplement eller som en erstatning for linjerne til adresse.
Har du brug for et ekstra klistermærke? Hent en print-selv version (PDF) her.
- Adgangskort, 100 stk.
- Stemmesedler, 100 stk.
- Plakater med indbydelse, skal udfyldes med tid og sted (tre plakater i mål 60 x 90 cm og to plakater i mål 70 x 100 cm.)
- "Vær med hjemmefra" klistermærker til tilpasning af materialer til digital afvikling.
- Invitationsflyer, skal udfyldes med tid og sted, til at lægge ved kassen eller til uddeling, 50 stk.
Denne flyer kan også hentes i digital version længere nede på denne side. - Postkort til nyvalgte i bestyrelsen med velkomsthilsen og info om introkurser, 3 stk.
- Dækkeservietter, 100 stk.
Medlemmer, der gerne vil være med hjemmefra digitalt, kan få en dækkeserviet med hjem.
Hilsen i Coop App, på Facebook og via mails
Udover opslag i butikken, må I meget gerne benytte Coop App'en, sociale medier og mails til at sende en hilsen ud til jeres medlemmer. Det kan gøres med få klik via QuickCoop, hvor der allerede er oprettet skabeloner, I kan bruge. Bemærk dog, at I skal rette i afsender, så det fremgår at hilsenen er fra jeres bestyrelse.
Læs mere om kommunikation direkte til medlemmer i Coop App, på Facebook og via mail på coopforum.dk/nyheder
Her på siden kan I desuden hente grafiske materialer som fotos og flyers til digital markedsføring. Se boksen med overskriften "Foto og grafisk materiale".
Husk at I også kan indkalde jeres medlemmer til fysiske møde via Coop App'en. Hertil skal I benytte skabelonerne til henholdsvis årsmøde eller generalforsamling i QuickCoop – se mere under digital afvikling
Medlemslister
I har som bestyrelse mulighed for at få en liste over butikkens eller brugsforeningens medlemmer, som I kan bruge til at tjekke, hvem af deltagerene på generalforsamlingen eller årsmødet, der er stemmeberettiget jævnfør vedtægter og forretningsorden.
Medlemslisterne rekvireres ved, at uddeleren eller varehuschefen kontakter Medlemsservice og oplyser butikkens kardexnummer - eller for brugsforeninger med flere butikker alle butikskardexnumre. Af hensyn til sikkerhed og GDPR kan medlemslisten kun mailes til butikkens hovedmailadresse.
Materialer du kan hente her på siden
(klik på overskriften i boksen for at hente dokumentet/filen)
- Tjekliste til før, under og efter årsmødet
- Tjekliste til før, under og efter generalforsamling
- Guide til det første bestyrelsesmøde efter årsmødet/generalforsamling
- Drejebog - Sådan holder vi digitale årsmøder og generalforsamlinger
Inspiration til bestyrelsens beretning
- Inspirationsoplæg til formandens eller bestyrelsens beretning - forslag til indhold, som du kan vælge at fortælle om (worddokument)
- Skabelon til powerpoint-præsentation med billeder, som du kan tilpasse og forkorte, som du ønsker (powerpoint).
Inspiration til butikkens/foreningens beretning (Uddeler/Varehuschef)
- Oplæg til uddelers beretning i SuperBrugsen - skabelon med forslag til indhold og præsentation (powerpoint - skal tilpasses)
- Oplæg til uddelers beretning i Dagli'Brugsen - skabelon med forslag til indhold og præsentation (powerpoint - skal tilpasses)
- Oplæg til varehuschefens beretning Kvickly - skabelon med forslag til indhold og præsentation (powerpoint - skal tilpasses)
Oplægsholder
I har mulighed for at at invitere en ekstern oplægsholder til jeres møde. I kan f.eks. gå i dialog med en lokal ildsjæl, der har gjort en forskel i lokalområdet, eller en kok eller diætist, der kan fortælle om mad og måltider.
- Inspiration til oplægholdere (katalog som PDF)
Det kan også være bredere dagsordener som at invitere en konsulent til at skabe dialog og debat om demokratiske virksomheder og medlemsinvolvering. I skal blot tænke I, hvad der giver mening for jer og i jeres lokalområde.
I er naturligvis også altid velkomne til at kontakte jeres foreningskonsulent for sparring.
Her kan du hente de visuelle elementer, som vi bruger i forbindelse med årsmøder og generalforsamlinger 2022.
- Grafiske elementer (splash) - jpeg 1200x600 (zip-komprimeret pakke med flere filer)
- Grafiske elementer (splash) - jpeg 1200x1200 (zip-komprimeret pakke med flere filer)
- Grafiske elementer (splash) - jpeg 750x450 (zip komprimeret pakke med flere filer)
- Foto medlemsdemokrati - flere formater (Getty images. Zip-komprimeret pakke med flere filer)
- Til digitale møder: Grafiske elementer "Bestem noget - hjemmefra" (zip-komprimeret pakke med flere filer)

Invitationsflyer A5 til print-selv eller digital deling:
Hent en digital version af invitationsflyeren, hvor I kan indsætte tekst, før I printer eller deler online.
Skal udfyldes med tid og sted m.m. til at dele digitalt eller lægge ved kassen eller til uddeling.
Presseomtale:
En artikel i lokalavisen er ofte bedre (og billigere) end en betalt annonce. Herunder kan I finde skabeloner til begge dele - både en skabelon til pressemeddelelse og annonceskabeloner.
Bemærk at filerne altid skal tilpasses jeres eget arrangement med beskrivelse af tid og sted og evt. program.
- Skabelon til pressemeddelelse - forslag til indhold (worddokument).
HUSK AT TILPASSE MED INFORMATION OM JERES MØDE + CITAT MV.
Annonceskabeloner:
Kan indrykkes (mod betaling) hos lokale medier. Skal udfyldes med tid og sted m.m.:
- Annonceskabelon årsmøde - Dagli'Brugsen logo (PDF)
- Annonceskabelon årsmøde - SuperBrugsen logo (PDF)
- Annonceskabelon årsmøde - Kvickly logo (PDF)
Mangler I gode idéer til afvikling af mødet, har I brug for sparring eller måske behov for en proceskonsulent til at føre jer sikkert igennem en debat?
Tag fat i foreningskonsulenten i jeres distrikt og få hjælp til at komme videre.