Lokal sympati - flere digitale medlemmer
Vi ved, at loyaliteten til vores butikker stiger i takt med, at vores medlemmer bruger de digitale fordele, Coop app har.
Derfor er det værdifuldt for vores butikker, hver gang endnu et medlem henter Coop app ned på sin smartphone. Og tager medlemmet også Scan & Betal og/eller PrimeKonto i brug, så stiger loyaliteten endnu mere, fordi det bliver nemmere at handle samtidig med, at de økonomiske fordele bliver flere.
En af bestyrelsens opgaver er at synliggøre medlemsfordele. Derfor er det helt oplagt, at bestyrelserne lægger en plan for at fortælle borgere og medlemmer om Coop app og de mange fordele ved at være medlem. Og det er netop bestyrelserne, der med stor troværdighed og kendskab til lokalområdet kan formidle dette budskab. For I er medlemmernes repræsentanter og butikkens ambassadører.
I jeres arbejde kan I bruge en række digitale værktøjer til butikkens Facebook og til Coop app, ligesom butikkens uddeler kan bestille materialer til events i butikken på Tricon.
Digitale værktøjer
Brug de digitale værktøjer til butikkens Facebook og Coop app ved at arbejde med bestyrelsesfunktionerne i programmet QuickCoop. Se hvordan her.
Værktøjerne er sorteret under disse overskrifter
- Spar op til medlemskab
- Medlemsfordele og Coop app
- Brug din bonus
- Scan & Betal
- PrimeKonto
Hent værktøj ved at højreklikke og trykke 'gem som'
Spar op til medlemskab - kunde med profil
Animation uden lyd til Facebook
Animation uden lyd til Coop app
Medlemsfordele og Coop app
Animation - det betaler sig at være medlem
Billede_Alle får fordele med Coop app
Link_Trin for trin guide til Coop app
Brug din bonus
Animation - Vælter du dig i bonus uden at vide det
Billede Coop app_Har du glemt dine penge hos os?
Billede Facebook_Har du glemt dine penge hos os?
Scan & Betal
Film bredformat_Scan og Betal (generel film om S&B)
Film højformat_Scan og Betal (selvbetjeningskasser)
Link_Kom hurtigt og nemt gennem butikken med Scan & Betal
PrimeKonto
Erfaringer viser, at bestyrelser i forløbet med 'lokal sympati' oplever sig styrket på disse områder:
- Samarbejde, klarhed om bestyrelsesopgaven og roller i bestyrelsen, kompetencer og rekruttering
- Struktur på bestyrelsesarbejdet, målgrupper, målsætninger og indsatser i årshjul
- Synlighed, fortælling om medejerskab og medlemmers indflydelse fx via bestyrelsesfunktioner i QuickCoop, butikkens Facebook, ugemails fra kæden mm.
Foreningskonsulenterne i Coop amba tilbyder et etårigt udviklingsforløb til bestyrelser i både brugsforeninger og i butiksbestyrelser i Coop-ejede butikker, uanset om I hører under Kvickly, SuperBrugsen eller Dagli'Brugsen. Opstart sker i samarbejde med butikkens salgschef.