Lokal sympati - digitalt forløb SuperBrugsen 2021-2022
Flere digitale og flere yngre medlemmer i SuperBrugsen
Coop amba og SuperBrugsen samarbejder om at få flere digitale og dermed mere tilfredse og loyale medlemmer og kunder. Samarbejdet kalder vi ’Lokal Sympati – digitalt forløb’.
Forløbet handler om at synliggøre medlemsfordele i Coop app, som Scan & Betal og PrimeKonto for kunder og medlemmer under 45 år, som endnu ikke bruger app’en. Samtidig styrker bestyrelserne fortællingen om, at man som medlem er medejer og har indflydelse på sin butik. Kampagnen med start i september 2021 er forlænget til juni 2022.
Digitale værktøjer
Brug de digitale værktøjer til butikkens Facebook og Coop app ved at arbejde med bestyrelsesfunktionerne i programmet QuickCoop. Se hvordan her.
Værktøjerne er sorteret under disse overskrifter
- Spar op til medlemskab
- Medlemsfordele og Coop app
- Brug din bonus
- Scan & Betal
- PrimeKonto
Hent værktøj ved at højreklikke og trykke 'gem som'
Spar op til medlemskab - kunde med profil
Animation uden lyd til Facebook
Animation uden lyd til Coop app
Medlemsfordele og Coop app
Animation - det betaler sig at være medlem
Billede_Alle får fordele med Coop app
Link_Trin for trin guide til Coop app
Brug din bonus
Animation - Vælter du dig i bonus uden at vide det
Billede Coop app_Har du glemt dine penge hos os?
Billede Facebook_Har du glemt dine penge hos os?
Scan & Betal
Film bredformat_Scan og Betal (generel film om S&B)
Film højformat_Scan og Betal (selvbetjeningskasser)
Link_Kom hurtigt og nemt gennem butikken med Scan & Betal
PrimeKonto
Erfaringer viser, at bestyrelser i forløbet med 'lokal sympati' oplever sig styrket på disse områder:
- Samarbejde, klarhed om bestyrelsesopgaven og roller i bestyrelsen, kompetencer og rekruttering
- Struktur på bestyrelsesarbejdet, målgrupper, målsætninger og indsatser i årshjul
- Synlighed, fortælling om medejerskab og medlemmers indflydelse fx via bestyrelsesfunktioner i QuickCoop, butikkens Facebook, ugemails fra kæden mm.
Foreningskonsulenterne i Coop amba tilbyder et etårigt udviklingsforløb til bestyrelser i både brugsforeninger og i butiksbestyrelser i Coop-ejede butikker, uanset om I hører under Kvickly, SuperBrugsen eller Dagli'Brugsen. Opstart sker i samarbejde med butikkens salgschef.