Gode gåture til alle aldre.
Så let er det at komme på god fod med medlemmerne.
Inviter medlemmerne med på gåtur. Når I kommer tilbage med røde kinder og friske smil på læben - så kunne I jo byde på en kop kaffe med en småkage til og forsætte snakken (husk saftevand til børnene).
Eller? Ja, kun fantasien sætter grænsen.
Gåture 'smitter' - og I får sikkert lyst til flere gåture. Når I først har gået en gang, så kan I nemlig selv de næste. Og måske er der ovenikøbet én eller flere i blandt deltagerne, der melder sig som initiativtager(e) til faste gåture, hvor butikken kan stå i centrum? Det er kort sagt det formålet er; en let men god anledning til at møde medlemmer i alle størrelser og aldersgrupper. Alle kan gå med.
Heidi Møller er kvinden der står bag sit lille firma 'Gå mig glad'. Men kunderne - ja de tæller jo naturligvis 1000-vis af personer og skridt. Og det er ganske enkelt det glade budskab bag - at komme ud at gå med masser af ligesindede.
Den første gåtur der arrangeres i samarbejde med Heidi, er af kortere varighed - og hun sørger for at alle kan gå med. Der holdes nemlig et antal passende pauser så 'halen' også kommer med i mål. Der kan være kørestolsbrugere, barnevogne, hunde på luftetur - alle! Dette arrangement kan nemlig lige præcis sammensættes og koste så meget (eller lidt), som I hver især i bestyrelserne vil lægge i det. Til gengæld blir' det vist ikke mere værdifuldt. Krydr fx med:
- Forskellige temaer (fortæl om butikkens planer, den nye uddeler/nye ansatte osv)
- Giv særlige fordele, rabatter/voucher/goodiebags etc på dagen for gåturen
- Måske skal der være en gave til alle som får lavet et Coop medlemsskab på dagen...?
- App gennemgang v/bestyrelsen
- Præmier til lodtrækning blandt deltagerne
- Samarbejd med lokale foreninger (måske de vil fortælle om deres tilbud)
- osv
Ideer og erfaringer på 2 min. (klik og se med fra Vonsild)
Slutteligt kan det ske, at gåturen har smittet af på deltagerne, og at der på deres eget initiativ stiftes 'gåklubber' i forskellige genrer - det er set! Fælles er erfaringerne efterhånden blevet til, at butikken byder sig eller deres parkeringsplads til som fast mødested. Måske med lån af toilet, eller kaffe på thermo'en. Mulighederne er endeløse, og tilpasses det enkelte temperament og budget.
Hvert arrangement tilrettelægges og tilpasses i samarbejde med Heidi Møller og den enkelte bestyrelse.
Her er alle velkomne til at deltage. Alle aldersgrupper kan være med, og turen er også egnet til kørestolsbrugere og barnevogne. Tempoet sættes af Heidi Møller og der holdes passende pauser, for at få 'halen' med i mål.
Tag direkte kontakt til Heidi Møller og få en god snak om jeres muligheder.
Stil de gode spørgsmål (fx):
- Hvilken målgruppe skal arrangementet målrettes efter?
- Hvad er bestyrelsens opgaver?
- Hvor kan arrangementet afholdes?
- Kan bestyrelsen få tips og og måske lidt hjælp til markedsføringen af Heidi?
- Hvad koster en booking?
Navn: Heidi Møller (www.Gaamigglad.dk)
Telefon: 2240 0022
E-mail: heidi@gaamigglad.dk
Om Heidi Møller:
Heidi er professional walker og facilitator. Hun inviterer hele byen, arbejdspladser, og netværk med ud på gåture, der aktiverer følelsen af at indhente sig selv og blive fyldt med glad energi.
Heidi siger om sig selv, at hun elsker chokolade og hader sport. Derfor begyndte hun at gå en gang i ugen, og for at holde sig selv oppe på at komme afsted inviterede hun hele byen med. Det var i maj 2015, og hun er ikke holdt op med at gå siden. I tillæg har hun startet sin gå-virksomhed 'Gå mig glad', som har til formål at få bevægelse og fællesskab ind som gode vaner.
"
Det er lige til at gå til.
Alle kan være med og vi giver kunderne en oplevelse samtidig med, at vi fortæller om Coop, fx om ansvarligheden og kerneværdierne i COOPs varer. Folk hygger sig, får en god oplevelse, motion og frisk luft. Der er nærvær, sammenhold og samtale på en gåtur. Det er en anderledes form for markedsføring for butikken og en begivenhed som folk altid vil huske, samtidig med at de får viden om butikken og COOP i helhed.
Aktiviteten er inkluderende da alle kan være med og jeg oplever, at folk kommer med hunde, barnevogne, klapvogne, kørestole og rollatorer. Man må gå med så langt man kan på turen. Det gør at alle kan være med. Vi går i et roligt tempo en tur på omkring en halv time. Tilbage i butikken bydes der på en kaffe eller en vand, måske trækker vi lod om præmier, giver alle en gavepose, deler ud af tilbud og gode smagsprøver eller hvad man nu har planlagt der skal ske på dagen. Det er så individuelt og jeg bliver hver gang overrasket over 'kreativiten'. Deltagerne vil så gerne deres lokale butik. Det varmer i mit arbejde.
"
Gå-vært: Heidi Møller
Alle omkostninger afholdes af den enkelte bestyrelse/butik, priser oplyses ved henvendelse til Heidi Møller. Se desuden om muligheder for ansøgning om tilskud i ’Aktivitetspuljen'.
1: PLANLÆG
Når aktivitetens tema og målgruppe er afstemt i bestyrelsen - skal der sættes handling på, at gå fra ide til planlægning. Fx. er det væsentligt at aftale intern arbejdsfordeling, så intet falder mellem 2 stole, og at der findes det bedst egnede lokale, der kan understøtte de behov, arrangementet kræver (videoprojektor, mikrofon, praktisk indretning ift forventning fra indlægsholder m.v.).
2. MARKEDSFØR
Tag alle 'kanaler' i brug!. Fx Coop app, butikkens facebookside, egne netværk, plakater/flyers m.v. Det gælder om at få det gode budskab ud i tide til så mange og så bredt som muligt. Og gentag om nødvendigt!. Travle mennesker ser ikke altid eller glemmer måske let et opslag.
3. GENNEMFØR
Et arrangement varer typisk 1½-3 timer alt efter indhold og behov. Rammerne sætter i selv i samråd med indlægsholder. Vil I måske byde på et let måltid? Overvejer I et deltagergebyr for at få dækket lidt af udgifterne eller for at gøre tilmeldingen mere bindende? Gør hvad I selv har økonomi og erfaring til.
Vigtigst er det at deltagerne bydes velkommen med glæde og god energi og at I får sat jeres eget lokale præg, så det 'mærkes' at butikken rummer meget mere end blot at være et sted at handle.