En by i udvikling
'ForsamlingsBrugsen' er centrum for den fælles lokale debat og dialog.

Stå sammen om, at udvikle byen!
Inviter byens borgere, foreninger og forretningsliv ind i 'Forsamlingsbrugsen' med det formål at stå sammen om, at udvikle byen.
Arrangementet er et godt 'første skridt' til at tage temperaturen på meninger og holdninger med alt fra ønsker til sikring af det lokale butiksliv til alle øvrige emner, der er vigtige og som optager lokalsamfundet.
De gjorde det i Hovborg!
I samarbejde med Andreas Lloyd sættes rammen for 'et første skridt' i et møde om fælles interesser.
Hvordan man individuelt eller som del af et foreningsorgan, hver især gøre en stor forskel for sit lokalsamfund, ved at mødes på tværs af meninger og holdninger, men med det fælles formål at styrke byens udvikling.
- Byens fremtid ... kunne være en overskrift
- 'Butikken' er afsender på, at give de deltagende interessenter mulighed for at tage stilling til byens udvikling
- Konkrete eksempler på, hvordan en række landsbyer målrettet har arbejdet for at gøre
deres landsby til et attraktivt sted at bo og ligefrem har vundet priser som "Årets Landsby" mm.
Hvert arrangement tilrettelægges og tilpasses i samarbejde med den enkelte bestyrelse og byens konkrete 'udfordring'.
Andreas Lloyd er foredragsholder for bl.a. Dansk Folkeoplysnings Samråd, Dansk Røde Kors, Frivilligrådet, Folkehøjskolernes Forening mmfl. Facilitator på borgerinddragelsesprojekter for bl.a. Miljøstyrelsen, Ministeriet for By, Bolig og Landdistrikter m. fl.
Andreas har også gæstet Severin Seminar, hvor omdrejningspunktet var metoder til at igangsætte lokale projekter. Særligt fokus på 'de første skridt man selv kan gøre for at bane vejen...'
Foreningsliv, lokale borgere, erhvervsliv og øvrige interessenter i forhold til byens udvikling.
Stil de gode spørgsmål (fx):
- Hvilken målgruppe skal arrangementet målrettes efter?
- Hvad er bestyrelsens opgaver?
- Hvor kan arrangementet afholdes? På en lokal skole, i butikken, i et forsamlingshus, andet?
- Kan bestyrelsen få tips og og måske lidt hjælp til markedsføringen af Andreas?
- Hvad koster en booking?
Telefon: 3025 3049
E-mail: andreas.lloyd@gmail.com
Alle omkostninger afholdes af den enkelte bestyrelse/butik, priser oplyses ved henvendelse til Leela Jung. Se desuden om muligheder for ansøgning om tilskud i ’Aktivitetspuljen'.
1: PLANLÆG
Når aktivitetens tema og målgruppe er afstemt i bestyrelsen - skal der sættes handling på, at gå fra ide til planlægning. Fx. er det væsentligt at aftale intern arbejdsfordeling, så intet falder mellem 2 stole, og at der findes det bedst egnede lokale, der kan understøtte de behov, arrangementet kræver (videoprojektor, mikrofon, praktisk indretning ift forventning fra indlægsholder m.v.).
2. MARKEDSFØR
Tag alle 'kanaler' i brug!. Fx Coop app, butikkens facebookside, egne netværk, plakater/flyers m.v. Det gælder om at få det gode budskab ud i tide til så mange og så bredt som muligt. Og gentag om nødvendigt!. Travle mennesker ser ikke altid eller glemmer måske let et opslag.
3. GENNEMFØR
Et arrangement varer typisk 1½-3 timer alt efter indhold og behov. Rammerne sætter i selv i samråd med indlægsholder. Vil I måske byde på et let måltid? Overvejer I et deltagergebyr for at få dækket lidt af udgifterne eller for at gøre tilmeldingen mere bindende? Gør hvad I selv har økonomi og erfaring til.
Vigtigst er det at deltagerne bydes velkommen med glæde og god energi og at I får sat jeres eget lokale præg, så det 'mærkes' at butikken rummer meget mere end blot at være et sted at handle.