Kvickly Kino

07. januar af Mads Svaneklink
Medlemsaktivitet med familierne i centrum. I Kvickly Spinderiet, Valby arrangerede vi en biografvisning af premierefilmen Hodja fra Pjort i den lokale og frivilligt drevet Valby Kino. Arrangementet var vores første målrettede brug af Coop App til promovering af bestyrelsesaktiviteter. Via den nye funktion med Nyt fra butikken (idag nyheder), annoncerede vi direkte til medlemmerne. Det var uden udgifter til annoncering og med minimal byrde på personalet. Billetterne til biografen var 10 kr. pr. billet (70 kr normalpris) og der var et loft på 4 billetter pr. medlemsnr. Der var udsolgt på 8 dage. Biografvisningen var bestilt til vinterferien, hvor mange forældre ønsker aktiviteter med børnene. Vi købte to sale (124 billetter) på et tidspunkt, hvor biograferne ikke nødvendigvis kan fylde salene. I ferier som denne (vinter og efterårsferie) er der et klart mønster, hvor mange har planer for mandag, tirsdag og måske onsdag. Men torsdag er der en markant nedgang i solgte sæder i biograferne. Sikkert fordi mange mener at pengene er opbrugt efter to-tre dages sjov. Dette betød, at vi kunne få en god pris på biografsalene. Butikken skaffede godterposer med slik, frugt, brikkakao og småkager. De blev uddelt ved ankomst - men efter biografen havde haft mulighed for at sælge popcorn osv. En væsentlig del i samarbejdet med biografen. Inden forestillingen begyndte var hhv. Formand og Næstformand inde i de to sale for at byde velkommen til Kvickly Kino - og fortælle hvorfor Coop går dette for medlemmerne. Samtidig fortalte vi om det kommende årsmøde og at der altid er brug for nye forslag til medlemsaktiviteter.
Gode råd:
  1. Forbered annonceringen i dialog med butikken Bestyrelsen stod selv for at slog nyhederne op i Coop App via QuickCoop. Dette foregik i en struktureret dialog med varehuschefen og souschefen, så de havde en liste over hvad vi ville opslog igennem hele billetsalgsperioden. På den måde var det koordineret med deres opslag, så der ikke var overraskelser for nogen parter.
  2. Tro på App annonceringen! Vi havde vores tvivl om hvor meget folk ville lægge mærke til vores App-opslag. Når man slår noget op i appen er der ingen data, ingen respons, nul viden om hvordan den kan modtages. Imodsætning til Facebooks engagements rate så handler man helt og fuldstændigt i blinde på App'en. Men vores lille arrangement viste responsen var der i form af hurtigt salg - med minimal promovering i butikken.
  3. Lav en god handel med biografen Vi var heldige med vores valg af tidspunkt af biografvisningen, da torsdag er et godt tidspunkt for billige sæder. Så tag en god dialog med biografen om hvilke dage og tidspunkter, hvor de har en lav belægning - og sælg den billigt til medlemmer. Vores indkøbspris var 50 kr/sæde, og solgte for 10 kr/sæde, da vi ikke ønskede at give væk - da det kan betyde folk tager imod billetter, som de ikke vil benytte på dagen. De 10 kr gik til godterposen - der dog let kan spares væk. Med lidt bedre forhandling, kan et arrangement som dette gøre for 3-4.000 kr. for 100 billetter.
  • 7583936640_img_0037.jpg
  • 7518856688_img_0010.jpg
  • 7518856688_img_0012.jpg
  • 7518856688_img_0027.jpg
  • 7518856688_img_0015.jpg