Vind 30 min. med en mad- og måltidsinspirator, og få løst din største udfordring i køkkenet!

09. august af Helle Pitters, tlf: 4051 6211
Fra NPS og medlemsundersøgelsen ved vi, at medlemmerne blandt andet ønsker inspiration til madlavningen. Derfor lavede SuperBrugsen Ålekistevej dette projekt, hvor vi udlovede 30 min. med en mad- og måltidsinspirator til udvalgte medlemmer, som følte sig udfordret i køkkenet og gerne ville gøre noget ved det. Vi annoncerede gennem opslag og løbesedler i butikken, i app'en og på Facebook. Desuden fik vi foromtale af projektet i lokalavisen. Vi endte med at udvælge fem forskellige medlemmers udfordringer. Hvert medlem fik 45 min. alene med vores mad- og måltidsinspirator, som mundede ud i at mad- og måltidsinspiratoren lavede en beskrivelse af udfordringen og den løsning, de var kommet frem til. Udover at de fem gik hjem med bedre muligheder for at løse deres udfordring, så har vi (i lettere anonymiseret form) videregivet forslag til løsninger via app, facebook og butiksopslag. Oplæg: Mange bakser med en eller anden udfordring i køkkenet. Det kan f.eks. være mangel på inspiration og variation. Eller det kan være, at man farer vild i opskriftsjunglen, når man forsøger at gøre noget ved det. Hvad end din udfordring er, vil fokus være hundrede procent på dig og din køkken-udfordring. Vores mad- og måltidsinspirator har en ernæringfaglig baggrund, men det primære fokus er ikke kalorier og mikronæringsstoffer, men derimod på at hjælpe dig til at finde glæden ved at lave lækker mad af gode råvarer.
Gode råd:
  1. Det er vigtigt, at medlemmerne har en reel udfordring og et ønske om forandring -> det præger sessionen og udbyttet. Der er efterspørgsel på helt konkrete anvisninger, fx at lave en dressing. Men det vil også være optimalt, hvis man kan få lov at sanse/opleve, så mad- og måltidsinspiratoren fx. kan vise en løsning på udfordringen.
  2. Vores markedsføring drukner nemt, uanset platform. Flere har ikke hørt om det, men ville egentlig gerne. Ros fra dem som gennemførte: godt med fokus på mig og min udfordring, behagelig samtale, Mad- og måltidsinspirator er sød, fik brugbar viden med hjem.
  3. Det vi kan gøre bedre: blive mere konkret, få printet materiale med hjem (opskrifter, gode råd, info), prøve ting af under sessionen, guide rundt i butik ved varerne.
  • 1-opslag.png
  • 2-personlig_shopper_i_vanl_sebladet_tirsdag_02-04-2019.png
  • 3-formidlingresultat5.jpg
  • 4-r_dbedesalat_og_dressing__bente.jpg