Butikken som byens scene
Idéen med ’Butikken som byens scene’ er, at I engagerer butikkens medlemmer i emner om fødevarer og forbrug hjemme i deres egen butik. Det gør I sammen med andre foreninger, som har viden om de emner, I udvælger.
Samarbejder på tværs af foreninger
Mange foreninger vil gerne samarbejde med os i brugsbevægelsen, fordi Coop har nogle gode værdier, og fordi vi har scenen i form af butikken samt særdeles effektive kanaler til markedsføring.
Positiv omtale
Gevinsten er positiv omtale og flere gode ambassadører for butikken. Når medlemmer og kunder lærer butikken, personalet og bestyrelsen bedre at kende, og de oplever, I har noget på hjerte, som skaber værdi for dem, så styrker I både loyaliteten til butikken og dermed kundestrømmen.
Butikkens som byens scene kort fortalt
- I bruger butikken som en scene til aktiviteter med et godt og højt fagligt niveau af forbrugeroplysning om emner inden for fødevarer og forbrug
- I engager medlemmer hjemme i egen butik og giver dem overraskelser og viden, de ikke troede, de kunne få der, hvor de køber dagligvarer
- I udvælger en eller flere målgrupper, som I vil gøre noget særligt for og styrker på den måde loyaliteten til butikken hos den/de grupper
- I kan vælge at arbejde med en målgruppe af gangen fx de 30-50 årige og lav et arrangement fx forår og efterår
- I finder ud af hvilke emner, der særligt interesserer målgruppen, og så finder I sammen med partnere i byen eller i regionen, fx foreninger, som har en faglighed på de emner, I har valgt. Sammen lægger I en plan for forestillingen
- I udpeger en tovholder i bestyrelsen og en ansvarlig blandt butikkens personale. Så lægger I en slagplan for forestillingen og aftaler, hvem der er kontaktperson til jeres samarbejdspartner