Oplægsholdere
I Coop er vi sammen om meget - også om at positionere butikken som det naturlige mødested i lokalsamfundet
Hver by, butik og bestyrelse er forskellig. Derfor arbejder bestyrelser og butikker aktivt med planlægning og forberedelser undervejs. I hvert forslag er information om aktivitetens; formål, indhold, bestyrelsens opgaver, økonomi og kontaktoplysninger til hver enkelt samarbejdspartner.
Inviter medlemmerne til at mødes omkring debat og forbrugeroplysning - og indgå flere partnerskaber
Har I allerede gode samarbejder og partnerskaber med de lokale foreninger, skoler, kommuner og erhvervsliv? Ellers kan I komme i gang ved at invitere dem til at mødes om at udvikle og afholde fælles aktiviteter. Sammen kan I samle flere deltagere, få bredere omtale og tilbyde endnu bedre aktiviteter og arrangementer for medlemmer i alle aldre.
God fornøjelse og arbejdslyst!
Mød: Anne Ravn
- og få en god portion ny viden om mad i et medlevende foredrag og i en god debat om hverdagskost.
Trænger I til et godt grin og en god portion ny viden og selverkendelse? Gennem grundig briefing og ideudvikling finder I sammen med Anne vinklen på lige netop det foredrag, der skal give jeres tilhørere inspiration til fx et serviceeftersyn af kosten og mere madglæde og færre myter.
Annes kernebudskab er, at vi skal droppe idealet om at gøre det hele helt rigtigt hele tiden, og i stedet med små, stabile skridt nå allerbedst i mål med varige ændringer.
Eksempler på arrangementer:
”Mad, myter og masser af fif”
Bliver man gammel af blåbær? Og sund af ingefær? Er mandelmælk bedre end komælk? Er en sur tarm en sund tarm? Bliver du fuld af fuldkorn? Og rask af rødvin? Anne W. Ravn punkterer tidens madmyter og giver masser af lavpraktiske fif til det daglige brød.
Målgruppe: Den modne voksne forbruger
”Fire af de grove, en af de sjove”
Mad er ikke enten sundt og usundt, tilladt og forbudt, når man vil spise sundt. De fleste af os kan rigtig godt lide alt det, der smager salt, sødt, fedt og blødt. Drop idealet om at gøre det hele helt rigtigt hele tiden og få lavpraktiske tips til nem og sund mad med masser af smag, knas, krudt og kraft.
Målgruppe: (Unge) Aktive forbrugere (fx i idrætsforeninger, skoler mm)
Mød: Andreas Lloyd
I 'Forsamlingsbrugsen' inviterer vi byens borgere, foreninger og forretningsliv til en aktiv workshop og debat om at 'stå sammen om at udvikle byen'
Få taget temperaturen på meninger og holdninger med alt fra ønsker til den lokale butik til alle øvrige emner, der er vigtige og som optager jer lokalt.
Hver by har sit eget særpræg og derfor er udgangspunktet, at I sammen med Andreas afstemmer indhold, så det passer til jeres lokalsamfund og de målgrupper i ønsker at involvere.
Eksempel: De gjorde det i Hovborg!
Målgruppe: Byens borgere, foreningsliv, erhverv.
Mød: Heidi Møller
Et foredrag man aldrig glemmer
Mangler du et humorfyldt og energisk foredrag, tilbyder Heidi Møller fra Gå Mig Glad følgende foredrag:
• Fra rengøringskone til direktør i Gå Mig Glad
• Et par kondisko, lidt vand og 5 kilometer
• Ledig? Sluk for den store GPS og kom i job!
• Iværksætteri: drømme, succes og snubletråde
Foredragsholder Heidi Møller (født 1973), professional walker og stifter af ’Gå Mig Glad’. Heidis historie spænder fra tidligere serviceassistent med det sorte bælte i buffet til succes som utraditionel selvstændig. Hun begyndte at gå i maj 2015. Siden da har hun stået på egne ben, hvor omdrejningspunktet har været netværksgåture, konferencegåture, events, workshops og foredrag.
Mød Frederik Schiøtz
- og få den gode kaffehistorie serveret i koppen
Vær med til, at så mange af Coops medlemmer som muligt kan engagere sig i den gode kaffe og gøre det nemmere for dem at kende forskel på 'kaffe' og så god kaffe. Inviter medlemmerne på kaffe og server samtidig den værdifulde historie der er at sige om den.
Klik ind på siden og følg de kaffeprojekter, foreningen Coop arbejder på, og find materialer til butikkens egne kaffearrangementer for medlemmerne.
Bestyrelser (og butikkerne) arbejder aktivt med i planlægning og forberedelser undervejs.
Målgruppe: Alle aldersgrupper. Inviter fx byens uddannelsesinstitutioner (højskole, gymnasium, udskolingen), idrætsforeninger, øvrig foreningsliv m. fl
(Nøgleord: Ansvarlighed, bæredygtighed, etisk handel)
Mød: Lene Midtgaard
- og tag pulsen på hvad kunderne lukker ind i deres hjem.
Peger pilen i begge retninger? Bør den ansvarlige forbruger også selv have større fokus på hvad der kommer i kurven? Hvad er fakta, hvad kan forbrugeren og supermarkedet gøre mere af og kan vi tage en debat om holdninger?
Der uddeles masser af tips til den helt almindelige 'hverdags-kurv'.
Bestyrelser (og butikkerne) arbejder aktivt med i planlægning og forberedelser undervejs.
Målgruppe: Alle aldersgrupper. Inviter fx byens uddannelsesinstitutioner (højskole, gymnasium, udskolingen), idrætsforeninger, øvrig foreningsliv m. fl
(Nøgleord: Coop ansvarlighed/CSR, bæredygtighed, klima, plast/emballage)
Mød Leela Jung
- og der snittes, røres og smages!
Med et samarbejde med madjongløren Leela Jung lægges der op til smagsoplevelser, der kan tilpasses til alle aldersgrupper. I aktive madværksteder går det hele op i en højere madoplevelse, når deltagerne afslutningsvis hygger sig med at spise maden sammen.