Kaffe med omtanke

Indhold:

Glad for kaffe? Og den gode historie i koppen?

Vi vil gerne gøre det nemmere for danskerne at kende forskel på kaffe og så god kaffe. Samtidig vil vi gerne bidrage til, at så mange af Coops medlemmer som muligt kan engagere sig i netop den gode kaffe. Derfor håber vi, at du vil invitere medlemmerne på kaffe og med den servere den værdifulde historie der også er at sige om den.

God viden at kende til, når medlemmerne med dit initiativ, er inspireret til selv at invitere venner, bekendte og familien på kaffeslabberas. 

Kaffe er nemlig ikke bare kaffe! Eller er det? Og kan du måske smage forskel på kaffe fra Centralamerika og Asien. Eller smager dyr kaffe faktisk bedre end billig? Lær, at lave den perfekte kop og få indblik i de udfordringer og muligheder, kaffebønderne i Kenya står over for.

Målgruppe:

Kaffeinvitationen kan sendes ud til enhver generation, som holder af en god kop kaffe. Vigtigst af alt også til alle dem, som virkelig har en omtanke for at vores etiske handel lander i kaffekoppen.

Program:

Et 'typisk' kaffeevent kan sammensættes som eftermiddags-/brunch eller måske som aftenskaffe.  Varigheden er cirka 2 -2,5 timer pr. arrangement. Tidspunkt aftales med Frederik.

Butikkens forberedelser:

Når tidspunktet er afstemt, får bestyrelsen/butikken en drejebog og går i dialog med Frederik om praktik, fx medbringer Frederik alt nødvendigt kaffe og bryggeudstyr. Som udgangspunkt skal butikken lægge hus og rammer til, samt inviterer deltagerne og være ansvarlige for den lokale markedsføring.

Medlemmerne møder Frederik:

Indlægsholder og vært er selvfølgelig Frederik Schiøtz - som gennem flere år har været vært ved utallige kaffearrangementer landet rundt.