Butikkens potentiale og strategi for bestyrelsen

Arbejdet med bestyrelsens strategi og handlingsplan for det kommende år sker i 3. og 4. kvartal.   

Her tager I stilling til, hvilke opgaver I vil prioritere og gå i dybden med.

Brug bestyrelsens årshjul til at skabe klarhed over indsatser og periodisering af indsatser, som bygger på Opgavebeskrivelser for Coop ambas medlemsorganisation

 

Få overblik med bestyrelses-trekanterne

Hvor har I jeres styrker og hvor bør I sætte ind? En god fremgangsmåde er, at bestyrelsen drøfter hvert ’ben’ i trekanterne - og drøfter hvordan I kan styrke både forretning og forening. 

Guide til bestyrelsens intern og eksterne fokus (link)

Særligt for brugsforeninger

Opgaver er tilsvarende på det eksterne fokus og her kan I med fordel lade jer inspirere af opgavebeskrivelse for bestyrelser i Coop-ejede butikker.

I en brugsforening handler det interne fokus om at arbejde med butikkens forretningsstrategiske udvikling, bedrive ledelse som arbejdsgiver i forhold til uddeler eller direktør og føre tilsyn med butikkens og dermed foreningens økonomi.

 

Få også styr på...