Samarbejdet med butikken

I forhold til tidligere er der visse ændringer i, hvad der kræves af  butikkens leder i samarbejdet med medlemsrådet.

De væsentligste ændringer er: 

  • Ledelsen i den lokale butik skal fortsat samarbejde med de lokale medlemsråd om lokale aktiviteter.
  • Der skal fortsat stilles lokaler til rådighed til medlemsrådets arbejde og mødeaktivitet, herunder at stille lokaler til rådighed for det årlige medlemsmøde for butikkens medlemmer, hvor det er muligt.
  • Det aftales lokalt, om butikken kan stille enkel forplejning (svarende til tidspunktet for mødet, fx vand og sandwich) til rådighed for medlemsrådets møder.
  • Aktivitetsmidlerne til medlemsrådets projekter for butikkens medlemmer fortsætter som hidtil – det er medlemsrådene, der råder over beløbet i tæt samarbejde med uddeler/varehuschef.
  • Medlemsrådet (forpersonen) skal inddrages ved ansættelse af ny uddeler eller varehuschef, men i reduceret omfang.
  • Ledelsen i den lokale butik deltager i minimum et til to møder årligt med det lokale medlemsråd og giver det lokale medlemsråd status på og indsigt i butikken.
  • Ønsker butiksledelsen eller medlemsrådet lokalt at gøre mere eller andet står det selvfølgelig frit for, at man indretter sig sådan, som man aftaler indbyrdes.