Partnerskaber og profilering

Bestyrelserne er medlemmernes repræsentanter i butikken og butikkens ambassadører i lokalsamfundet. Bestyrelsen arbejder for at styrke butikken og det lokale fællesskab. 

Partnerskaber og profilering er to meget centrale opgaver, hvor bestyrelsen trækker i arbejdstøjet og skaber nye samarbejdsrelationer, som fører til aktiviteter og god omtale, der gør, at brugsen kommer i kontakt med flere yngre borgere, som får bedre forståelse for brugsens betydning for byen.

Målet er, at vi skaber større kundestrøm og bedre bundlinje sådan, at vi sikrer en fornuftig drift i fremtiden. 

'Partnerskaber og profilering' er et initiativ søsat i Dagli'Brugsen - men absolut også aktuelt for SuperBrugsen og Kvickly. 

 

Bestyrelsen kan fx give sig selv denne opgave 

  • Sæt partnerskaber og profilering på dagsorden på et bestyrelsesmøde
  • Drøft hvem I kan samarbejde med for at nå ud til flere yngre kunder og kommende medlemmer fx foreninger, idrætsklubber, institutioner, skoler og kulturliv. Udvælg dem I synes er interessante
  • Inviter på kaffe og drøft hvordan I kan samarbejde om, at byen er et attraktivt og godt sted at bo for de yngre generationer 

 

Inspiration 

Se optagelse er fra webinar i Dagli'Brugsen den 15. juni 2022. Her er masser af inspiration at hente til at skabe nye partnerskaber og arbejde med at profilere brugsen. Især skal lyde en tak til Dagli'Brugsen Brenderup. Bemærk økonomiske nøgletal fra kæden er klippet ud.