Samarbejde mellem bestyrelsen og uddeler/varehuschef
Succes i bestyrelsesarbejdet bygger på et godt samspil mellem bestyrelsen og butikkens ledelse.
Bestyrelsens strategi og handlingsplan for foreningsaktiviteter i næste kalenderår skal understøtte butikkens situation med de udfordringer og udviklingspotentiale, der er.
I løbet af efteråret er det oplagt at bestyrelsen inviterer butikkens salgschef (Coop-ejede butikker) eller salgsrådgiver (brugsforeninger) med til et møde, hvor relevante emner drøftes med henblik på at foreningsativiteter kan understøtte.
Fx
- Hvilke målgrupper er væsenlige at arbejde med?
- Hvordan kan bestyrelsen profilere butikken bedst muligt gennem fortællinger og aktiviteter?
- Hvordan kan bestyrelsen styrke butikkens position i byen fx gennem samarbejde og partnerskaber?
- Hvordan kan bestyrelsen involvere medlemmer og synliggøre medejerskab og medlemfordele?
- Hvad definerer et velfungerende samarbejde mellem bestyrelse og uddeler/varehuschef?
- Hvordan afstemmer bestyrelsen og uddeler/varehuschef deres forventninger til hinanden og samarbejdet?
- Hvordan samarbejder formand og uddeler/varehuschef om forberedelse af bestyrelsesmøderne?
- Hvordan kan vi styrke samarbejdet, og er der noget, vi skal gøre mindre af det næste år?
- Har vi emner, vi ønsker drøftet med butikkens salgschef/salgsrådgiver?
I Opgavebeskrivelser for Coop ambas medlemsorganisation ses på side 5 en oversigt over uddelerens/varehuschefens opgaver i forhold til bestyrelsesarbejdet i Coop-ejede butikker.
Tilsvarende ses på side 6 en oversigt over salgschefens/kædens opgaver.
Samarbejdet mellem bestyrelse og uddeler/varehuschef omfatter