Medlemsinformation med smag på sæssonen
Formål
At engagere og informere kunder og medlemmer om de gode sæsonaktuelle varer, butikken bugner af. Samtidig med at en demo på en vare, skaber tid og rum med kunder og medlemmer, kan vi fortælle den gode historie om Coop og hermed rekruttere flere trofaste kunder og måske endda nye medlemmer til butikken.
1. Udvælg sæsonvarer
Tag en snak med uddeler/varehuschef om hvilke sæsonvarer, som det vil være relevant at lave demo på.
2. Planlæg hvilke dage I ønsker at afholde demoer
I kan med fordel afholde flere demoer på en dag på forskellige varer. Afdæk hvilke remedier som skal bruges til jeres demo fx:
- Borde - dug, servietter
- Service - glas, krus, tallerken, bæger, kniv, gaffel eller ske
- Skærebræt og kniv
- Varmeblus etc.
- Skraldespand til brugt service fra smagsprøver
3. Materialer
Udvælg hvilke materialer, I vil bruge til når I har dialogen med kunderne fx:
- Print ’Fordele til alle med Coop appen – uanset om du er medlem eller ej’ - klik for at se eksempel
- Brug materialer I evt. har i rest fra forår 2023
- Roll-up - klik for at se eksempel
- Coop FordelsKonto - klik for at se eksempel
- Flyer om Scan&Betal* - klik for at se eksempel *Ekstra kan bestilles i forenings-sekretariatet
4. Afklaring med uddeler/varehuschef
- Er der varer nok hjemme til den demo, I ønsker at afholde?
- Hvor skal I stå i butikken?
- Er nødvendige remedier hjemme til demoerne eller skal noget bestilles hjem?
5. Fortæl at I er butikken - brug skabelon i QuickCoop
Der ligger en skabelon klar i QuickCoop, som I kan udsende på butikkens Facebook side og i Coop appen for at skabe synlighed omkring jeres arrangement i butikken.
Kom gerne i god tid inden arrangementet til at finde remedier samt opsætning af disse, så I er klar til tiden.
Rigtig god fornøjelse