Medlemsrekruttering

Formål med aktiviteten

Vær opsøgende ift. at komme i dialog med nye kunder og fortæl om fordelene ved at handle i Coop og hermed rekruttere nye medlemmer til jeres butik. Kun jeres fantasi sætter grænser for, hvor I kan rekruttere nye medlemmer fx i gågaden, ved centret, ved idrætshallen mm.  

OBS:

  • Coop kæden (Kvickly/SuperBrugsen) er der igangsat 2 runder af værdikuponer, som I kan bruge, når I er i dialog med mulige kunder til jeres butik. Se Coop kæden (SB/KV) kampagne værdikuponer
  • Coop ejede Brugsen og Dagli'brugsen butikker, er der mulighed for at udlevere en voucher, som I kan bruge, når I er i dialog med mulige kunder til jeres butik. Se yderligere forklaring og vejledning under materialer
  • Brugsforeninger I træffer selvfølgelig selv beslutningen lokalt i bestyrelsen og med direktøren, omkring at udleverer en voucher

 

1. Udvælg og beslut i bestyrelsen, hvor det giver mening for jer at rekruttere nye medlemmer til jeres butik

 

2. Planlæg dato/datoer for arrangementet

 

3. Sæt jer godt ind i medlemsprogram og Coop FordelsKonto, så I kan forklare det til kunderne

 

4. Brug materialer I evt. har i rest fra kampagner tidligere i 2023:

 

5. Print materialer som I ønsker at udlevere til mulige nye medlemmer

 

6. Forbered jeres salgsargumenter til rekrutteringen som fx kunne være:

  • 1% i medlemsbonus på udvalgte varemærker, når du har handlet for mere end 500,-
  • Coop FordelsKonto (kan opnå bonus på 15% Änglamark, 15% Smag forskellen, 15% Thise, 5% X-tra, 5% Coop)
  • Spring køen over og brug Scan og Betal
  • Personlige tilbud i Coop app'en
  • Medlemstilbud Coop app'en
  • Gratis Samvirke-magasin
  • Partnerfordele til fx Tui, OK, Hiper, Flügger, Lalandia, Useeum, Legoland mm. Læs mere her: Coop partnerfordele

 

7. Husk at bruge QuickCoop

  • Lav et opslag via QuickCoop og fortæl, at man kan møde bestyrelsen i butikken. Læg også gerne en opslag på butikkens Facebook-side.

                            

Rigtig god fornøjelse