Podio – bestyrelsens digitale arbejdsrum
Hold styr på møder og arrangementer
Podio er en kommunikationsplatform, hvor I kan håndtere og samle alle bestyrelsens aktiviteter i et lukket arbejdsrum, som kun bestyrelsens medlemmer har adgang til. Podio hjælper jer med at holde styr på møder, arrangementer og alle de dokumenter og filer, der hører til.
-
Hvad kræver det at bruge Podio?
For at bruge Podio kræver det først og fremmest, at du har en computer med en af følgende browsere: Chrome, Firefox, Safari eller den nyeste version af Internet Explorer.
Derudover anbefaler vi, at du har basale it-kundskaber.
-
Hvordan kommer jeg ind på Podio?
Første gang du logger ind på Podio, skal du gøre det på en computer, hvor du har adgang til din email-indbakke.
For at komme ind i Coops Podio-arbejdsrum skal du inviteres på email. Har du modtaget en invitation, skal du klikke på tilmeldingsknappen. Derefter skal du udfylde nogle informationer til din Podio-bruger, og så er du igang.
Når du har oprettet din bruger, kan du logge på Podio på din computer. Du kan også bruge Podio på din iPad eller din smartphone ved at downloade Podio-appen (alle funktioner i Podio er dog ikke tilgængelige i appen).
Du kan også gå direkte til forsiden af Podio via linket https://podio.com
-
Hvordan logger jeg af Podio?
Du logger ud af Podio ved at klikke på dit profil-ikon i den blå bar i toppen af siden. Den åbner en menu op, hvor du kan klikke på ‘Log ud’ i bunden.
-
Jeg får for mange emails fra Podio. Hvordan ændrer jeg det?
Du tilgår dine email-indstillinger på Podio således:
- Klik på det lille profil symbol i den øverste menu (ved siden af søgefunktionen).
- Klik på ‘Kontoindstillinger’.
- Klik på ‘Email & Notifikationer’.
- Tilpas indstillingerne.
-
Kan bestyrelserne selv invitere nye medlemmer ind?
I hver bestyrelse vil formanden samt et andet bestyrelsesmedlem have administratorrettigheder til arbejdsrummet og dermed selv kunne invitere nye medlemmer ind.
-
Hvordan finder jeg ud af, hvornår det næste møde finder sted?
På forsiden af arbejdsrummet er der en oversigt over de kommende bestyrelsesmøder. Du kan også finde det næste møde ved at gå ind i ‘Bestyrelsesmøder’.
-
Hvem kan se, hvad jeg skriver inde på Podio?
Alt hvad du skriver, redigere og sletter vil være synligt for alle medlemmer i arbejdsrummet.
-
Hvordan får jeg Podio på min smartphone eller tablet?
Du åbner Google Play eller App Store og søger på ‘Podio’. Derefter downloader du og installerer du Podio-appen på din smartphone eller tablet.
Der findes ikke en Podio-app til Windows-smartphones eller -tablets.
-
Hvad gør jeg, hvis jeg har problemer med min browser-version?
Hvis du oplever problemer med Podio, kan det skyldes, at du bruger en browser-version, der ikke understøttes af Podio. Podio fungerer i Chrome, Firefox og Safari.
Podio fungerer også i Internet Explorer, men kun i den nyeste version.
Vi anbefaler, at du bruger Chrome, da den indbyggede videomødefunktionalitet kun virker i denne browser.
-
Hvordan skifter jeg til dansk, hvis Podio er på engelsk?
Du kan ændre sproget i Podio i dine kontoindstillinger.
Du tilgår dine kontoindstillinger ved at klikke på profil-ikonet i den øverste blå bar og derefter ‘kontoindstillinger’.