Samarbejde mellem bestyrelsen og uddeler/varehuschef
Succes i bestyrelsesarbejdet bygger på et godt samspil mellem bestyrelsen og butikkens ledelse. Udover dette daglige samarbejde med uddeler/varehuschef er det også relevant at have fokus på et godt samarbejde med butikkens salgschef (Coop-ejede butikker) eller salgsrådgiver (brugsforeninger). Hvis bestyrelsen har et givet emne, den ønsker belyst eller drøftet, er den således velkommen til at kontakte butikkens salgschef eller salgsrådgiver for et møde.
I Opgavebeskrivelser for Coop ambas medlemsorganisation ses på side 5 en oversigt over uddelerens/varehuschefens opgaver i forhold til bestyrelsesarbejdet i Coop-ejede butikker.
Tilsvarende ses på side 6 en oversigt over salgschefens/kædens opgaver.
Samarbejdet mellem bestyrelse og uddeler/varehuschef omfatter
*Gælder for Coop-ejede butikker
**Dette gælder Coop-ejede butikker, mens det er op til den enkelte brugsforening, om den vil tilbyde dette til sine bestyrelsesmedlemmer
- Hvad definerer et velfungerende samarbejde mellem bestyrelse og uddeler/varehuschef?
- Hvordan afstemmer bestyrelsen og uddeler/varehuschef deres forventninger til hinanden og samarbejdet?
- Hvordan samarbejder formand og uddeler/varehuschef om forberedelse af bestyrelsesmøderne?
- Hvordan kan vi styrke samarbejdet, og er der noget, vi skal gøre mindre af det næste år?
- Har vi emner, vi ønsker drøftet med butikkens salgschef/salgsrådgiver?